[ Pobierz całość w formacie PDF ]
oza basu epoki jazz-rocka, Stanleya zero natarczywości; zamiast tego - do-
Clarka (Rocks, Pebbles and Sand, Epic mowe plumkanie fortepianu Mike'a Ren-
1980), na której błyskotliwe riffy niskich zi, talerze głaskane przez Grady Tate'a
rejestrów przeplatają się z efektownym i łagodny saksofon Phila Woodsa. Dalej
użyciem gamy syntezatorów. Jak zwyk- pozwalam sobie na szaleństwo grani-
le płyta trzeszczała, ale nie to zwracało czące ze świętokradztwem. Z najgłęb-
uwagę. Oddech, specyficzna szors- szych zakamarków wygrzebałem war-
tkość, powiedziałbym dotykalność po- szawski występ niejakiego Johnny Grif-
wierzchni dzwięku, bukiet barw, a fina, saksofonisty tenorowego, występ,
wreszcie niczym nieskrępowana, otwar- który miał miejsce w 1963 roku w War-
ta dynamika - oto co naprawdę zwracało szawie w ramach festiwalu Jazz Jambo-
uwagę. Ale nie tylko to. Oto rozlegają ree. Całkowicie monofoniczną, ciężką
się rozkoszne dzwięki akustycznego płytę wydała polska Muza pod numerem
kontrabasu Rufusa Reida - fascynująco seryjnym XL 0193. Myślałem, że biedna
głębokie, bujne, soczyste - przygrywają- Eroica Goldringa odmówi posłuszeńs-
cego równie urzekającej Carol Sloane twa rażona takim afrontem. Ale nie, po-
(The Real Thing, Fantasy 1990), której szło... I oto na niemiłosiernie skwierczą-
pięknie modulowany śpiew na przemian cej patelni pojawiły się nabrzmiałe eks-
przejmuje i koi. Ona i występujący z nią presją pełne tony saksofonu - Johnny
kwintet obecni są w pokoju na wyciąg- jak żywy, a wraz z nim reszta kompa-
nięcie ręki ; trójwymiarowe, doskonale nów. %7łe przaśnie, że surowo, że ze
widoczne instrumenty mają nie tylko wy- środka? To jasne, a jednak uroda instru-
raznie określone kształty i gabaryty, ale mentów zajaśniała pełną krasą! No dob-
ukazaną rzecz najważniejszą - niepo- rze, już nic więcej nie powiem.
wtarzalny dla każdego z nich sposób ro-
dzenia się i wybrzmiewania dzwięku. Ry-
SMALL MACHINE*
Cena [zł] 6000,-
DANE TECHNICZNE:
Dystrybutor: ARTIS AUDIO 4
ACOUSTIC SOLID SMALL MACHINE
ACOUSTIC SOLID SMALL MACHINE
ACOUSTIC SOLID SMALL MACHINE
ACOUSTIC SOLID SMALL MACHINE
ACOUSTIC SOLID SMALL MACHINE
WYGLD, WYKONANIE i WYPOSA%7Å‚ENIE:
Napęd strunowy
WyglÄ…d anachroniczno-kosmiczny, cokolwiek to
Prędkość [rpm] 33 1/3, 45
znaczy; wykonany solidnie w każdym calu;
Motor Bergera (synchroniczny, poza obudowÄ…)
wyposażony w krążek dociskowy z poziomnicą,
Talerz aluminiowy
do ustawienia siły nacisku niezbędna waga,
Wymiary (WxSxG)[mm] 170x500x500
brak pokrywy.
Ciężar [kg] ok. 20
WKAADKA MM
WKAADKA MM
WKAADKA MM
WKAADKA MM
WKAADKA MM
FUNKCJONALNOZ i DZIAAANIE:
Model Goldring Eroica lX
Tylko podstawowe funkcje, zmiana obrotów
Przenoszone pasmo [Hz] 20-30000 (+/-2dB)
przez przełożenie struny, wysoka stabilność
Napięcie wyjściowe [mV] 0,5
obrotów, wszystko działa bezbłędnie.
Separacja kanałów [dB] >25
Nierównomierność kanałów [dB] 1,0
BRZMIENIE: Bardzo wyrównane, ciepła
PRZEDWZMACNIACZ MM/MC
PRZEDWZMACNIACZ MM/MC
PRZEDWZMACNIACZ MM/MC
PRZEDWZMACNIACZ MM/MC
PRZEDWZMACNIACZ MM/MC
i nasycona średnica, bliski kontakt z muzykami.
Model Bryston BP 25
Separacja kanałów [dB] 90
*Pozostałe komponenty:
Odstęp od szumów [dB] 34 (MC)
- wkładka MC Goldring Eroica LX - 1030 zł
- przedwzmacniacz Bryston 25 BP - ok. 12 000 zł
Mała Maszyna to w istocie poważne, solidnie i precyzyjnie
WNIOSKI
WNIOSKI
WNIOSKI
WNIOSKI
WNIOSKI
wykonane urządzenie, niewzruszone w swej stabilności
i czołgowej trwałości; urządzenie adresowane do ortodoksyjnego odłamu
audiofilów. A tych, których nie zauroczy ekstrawagancka forma, czekają
wysublimowane przeżycia muzyczne.
Wszędobylska
Rega na podwójnej
platformie.
7/2003
7/2003
51
[ Pobierz całość w formacie PDF ]