[ Pobierz całość w formacie PDF ]

45
19 Wymienić podstawowe regulacje prawne dotyczące
A P a
reklamy
20 Wymienić zasady emisji reklamy B P d
Przebieg testowania
Instrukcja dla nauczyciela
1. Ustal z uczniami termin przeprowadzenia sprawdzianu z wyprzedzeniem, co najmniej
jednotygodniowym.
2. Omów z uczniami cel stosowania pomiaru dydaktycznego.
3. Zapoznaj uczniów z rodzajem zadań zawartych w zestawie oraz z zasadami punktowania.
4. Przygotuj odpowiednią liczbę testów.
5. Zapewnij samodzielność podczas rozwiązywania zadań.
6. Przed rozpoczęciem testu przeczytaj uczniom instrukcję dla ucznia.
7. Zapytaj, czy uczniowie wszystko zrozumieli. Wszelkie wątpliwości wyjaśnij.
8. Nie przekraczaj czasu przeznaczonego na test.
9. Kilka minut przed zakończeniem testu przypomnij uczniom o zbli\ającym się czasie
zakończenia udzielania odpowiedzi.
Instrukcja dla ucznia
1. Przeczytaj uwa\nie instrukcjÄ™.
2. Podpisz imieniem i nazwiskiem kartÄ™ odpowiedzi.
3. Zapoznaj się z zestawem zadań testowych.
4. Test zawiera 30 zadań. Do ka\dego zadania dołączone są 4 mo\liwości odpowiedzi.
Tylko jedna jest prawidłowa.
5. Udzielaj odpowiedzi na załączonej karcie odpowiedzi, stawiając w odpowiedniej rubryce
znak X. W przypadku pomyłki nale\y błędną odpowiedz zaznaczyć kółkiem, a następnie
ponownie zakreślić odpowiedz prawidłową.
6. Zadania wymagają prostych obliczeń, które powinieneś wykonać przed wskazaniem
poprawnego wyniku.
7. Pracuj samodzielnie, bo tylko wtedy będziesz miał satysfakcję z wykonanego zadania.
8. Jeśli udzielenie odpowiedzi będzie Ci sprawiało trudność, wtedy odłó\ jego rozwiązanie
na pózniej i wróć do niego, gdy zostanie Ci wolny czas.
9. Na rozwiÄ…zanie testu masz 60 min.
Powodzenia!
Materiały dla ucznia:
- instrukcja,
-
-
-
- zestaw zadań testowych,
-
-
-
- karta odpowiedzi.
-
-
-
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
46
ZESTAW ZADAC TESTOWYCH
1. Przedsiębiorstwo stosuje marketing
a) aby przekonywać nabywców, \e sprzedawany produkt jest wart, aby go kupić.
b) aby słu\ył realizacji celów przedsiębiorstwa aby podejmować kroki osłabiające.
c) przedsiębiorstwo względem konkurentów i byłaby to cena za zdobycie szerszego
targetu.
d) aby prowadzić działania promocyjne.
2. Instrumenty marketingu mix, to
a) produkt, cena, reklama, promocja.
b) opakowanie, marka, produkt, reklama, cena, promocja.
c) produkt, cena, marka, promocja.
d) produkt, cena, dystrybucja, promocja.
3. Rynek docelowy jest
a) obszarem geograficznym działania przedsiębiorstwa.
b) w miarę jednolitą grupą odbiorców, do których chce dotrzeć przedsiębiorstwo.
c) ró\niącymi się między sobą konsumentami.
d) zbiorem konsumentów wykazujących zainteresowanie daną ofertą rynkową,
4. PrzewagÄ™ konkurencyjnÄ… charakteryzuje
a) atrakcyjność wyró\niająca się na tle innych przedsiębiorstw .
b) przewaga strategiczna.
c) optymalizacja zasobów przedsiębiorstwa.
d) wszystkie powy\sze odpowiedzi są prawidłowe.
5. Szanse dla przedsiębiorstwa określa
a) zadowalajÄ…cy wizerunek firmy.
b) niskie koszty.
c) zasoby sprzeda\owe.
d) pojawienie siÄ™ nowego segmentu na rynku.
6. Określ instrumenty promocji
a) promocja sprzeda\y, bud\et, PR, sprzeda\ osobista.
b) reklama, sprzeda\ osobista, promocje sprzeda\y, PR, sponsorowanie.
c) bud\et, reklama, promocja sprzeda\y, sponsorowanie, PR.
d) reklama, sprzeda\, sponsorowanie.
7. Do form promocji sprzeda\y zaliczamy
a) promocjÄ™ Public Relatios, dystrybucji, promocjÄ™ detalicznÄ….
b) promocjÄ™ reklamowÄ…, konsumenckÄ…, detalicznÄ….
c) promocjÄ™ nastawionÄ… na dystrybucjÄ™, handlowÄ…, reklamowÄ….
d) promocjÄ™ detalicznÄ…, konsumenckÄ…, handlowÄ….
8. Metoda badawcza, w której zbieranie informacji opiera się na standaryzowanym
kwestionariuszu to
a) FGI.
b) ankieta
c) obserwacja.
d) burza mózgów.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
47
9. Podstawowe elementy składowe apelu reklamowego to
a) nagłówek (tytuł), główna część, podpis.
b) nagłówek (tytuł), podtytuł, główna część, zakończenie, podpis.
c) nagłówek (tytuł), podtytuł, główna część, podpis.
d) wstęp, główna część, podpis.
10. Kompozycja ogłoszenia reklamowego powinna się charakteryzować
a) jednym elementem przyciÄ…gajÄ…cym uwagÄ™ czytelnika.
b) wieloma elementami o ró\nej formie.
c) brakiem elementów przyciągających uwagę czytelnika.
d) wieloma elementami pomiędzy poszczególnymi składnikami otoczenia.
11. ESP jest
a) unique selling proposition - unikatowość, która wyró\ni spośród konkurencji.
b) propozycjÄ… emocjonalnÄ…, budujÄ…cej osobistej relacji z klientem  skojarzenia apelujÄ…ce
na poziomie emocjonalnym
c) unique selling proposition  wyró\nik bran\owy.
d) formÄ… reklamy prasowej.
12. USP jest
a) parametrem medialnym, wskazującym na częstotliwość kontaktów z prasą.
b) parametrem medialnym, inaczej Frequency.
c) Unique Selling Proposition - unikatowość, która wyró\ni spośród konkurencji.
d) propozycjÄ… emocjonalnÄ…, budujÄ…cÄ… osobistÄ… relacjÄ™ z klientem  skojarzenia apelujÄ…ce
na poziomie emocjonalnym
13. Apel reklamowy sieci sklepów  LIDL , który brzmi:  LIDL jest tani to przykład apelu
a) etycznego.
b) promocyjnego.
c) emocjonalnego.
d) racjonalnego.
14. Cele reklamy przedsiębiorstwa powinny być modyfikowane w zale\ności od
a) zmian w zarzÄ…dzie.
b) realizacji inwestycji w przedsiębiorstwie.
c) zatrudnienia nowych pracowników.
d) bud\etu reklamy.
15. Demonstracja, rekomendacja, humor to przykłady
a) metod badań rynku. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dirtyboys.xlx.pl