[ Pobierz całość w formacie PDF ]

1997;
14. Kurcz I., Język a psychologia, WSiP, Warszawa 1992;
15. Nowak  Starz G., Sytuacja szkolna uczniów zaburzeniami mowy. W: Roczniki Pedagogiki
Specjalnej T.7., Wydawnictwo WSPS, Warszawa 1996;
16. Nowak J. E., Wybrane problemy logopedyczne, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Byd-
goszcz 1993;
17. Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 1985;
27
18. Nowak S., Sformułowanie problematyki badań psychologicznych, Część II i III, Uniwersy-
tet ZlÄ…ski, Katowice 1978;
19. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1977,
20. Sawa B.: Jeżeli dziecko zle czyta i pisze. WSiP, Warszawa 1980 r.
21. Spionek H., Psychologiczna analiza trudności i niepowodzeń szkolnych, PZWS, Warszawa
1970;
22. Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, PWN, Warszawa
1985;
23. Stecko E., Zaburzenia mowy u dzieci  wczesne rozpoznanie i postępowanie logopedycz-
ne, Wydawnictwa U.W., Warszawa 1996;
24. Styczek I., Logopedia, PWN, Warszawa 1979;
25. Surowaniec J., Logopedyczny słownik terminologii diagnostycznej, Wydawnictwo Eduka-
cyjne, Kraków 1996;
Spis tabel
Tabela 1. Problemy i pytania badawcze
Tabela 2. Nauczany przedmiot
Tabela 3. Staż pracy nauczycieli
Tabela 4. Formy doskonalenia wiedzy na temat dysleksji
Tabela 5. Respektowanie zaleceń zawartych w opiniach
28
ANEKS
ANKIETA DLA NAUCZYCIELI:
Bardzo proszę o rzetelne wypełnienie ankiety dotyczącej pracy dydaktycznej z dzieckiem ze
specyficznymi trudnościami w uczeniu się na podstawie własnych doświadczeń i odczuć.
Dziękuję
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & .
nauczany przedmiot staż pracy
1. Czy uczy Pan / Pani dzieci, u których stwierdzono dysleksję rozwojową? & & & ..& ..
2. Czy zapoznał się Pan / Pani z opiniami psychopedagogicznymi dotyczącymi tych uc-
zniów? & & & & & .
3. Czy w przypadku, gdy podejrzewa Pan / Pani, że uczeń jest dzieckiem dyslektycznym,
informuje Pan / Pani rodziców / opiekunów i prosi o wykonanie badań specjalistycznych?
& & & & & &
4. Czy namawia Pan / Pani uczniów do korzystania z zajęć korekcyjno  kompensacyjnych?
& & & & & & ..
5. Czy podnosi Pan / Pani swoje kwalifikacje w zakresie wiedzy o dysleksji rozwojowej?
& & & & & & .
6. W jaki sposób?:
a. kursy kwalifikacyjne
b. kursy doskonalÄ…ce
c. literatura i publikacje tematyczne
d. filmy tematyczne
e. inne
7. Czy instruuje Pan / Pani rodziców / opiekunów, jak pracować z dzieckiem dyslektycznym
w domu? & & & & & & ..
8. Czy stosuje się Pan / Pani do zaleceń zawartych w opinii poradni psychologiczno  peda-
gogicznej, dotyczÄ…cych?:
a) metod pra- z reguły zazwyczaj rzadko nie stosuję
cy siÄ™
29
b) oceniania z reguły zazwyczaj rzadko nie stosuję
siÄ™
9. Czy przedmiotem oceny prac pisemnych uczniów posiadających opinie jest?:
a) poprawność ortograficzna tak nie
b) treść pracy (poprawność ortograficzna nie wpływa istotnie na obniżenie tak nie
oceny)
10. Czy oceniając ucznia, bierze Pan / Pani pod uwagę jego wkład pracy? ..& ..& & & & &
11. Czy informuje Pan / Pani rodziców i uczniów posiadających opinię poradni o kryteriach
i warunkach oceniania? & & & & & & &
12. Czy wyznacza Pan / Pani uczniom dodatkowe ćwiczenia do wykonania w domu i kontro-
luje je (w związku z trudnościami w nauce, błędami w pracy klasowej, itp.)?:
a) tak, konsekwentnie
b) tak, czasem
c) nie
13. Czy wykorzystuje Pan / Pani następujące formy dostosowywania wymagań do możliwo-
ści uczniów?:
a) nie wymagam głośnego czytania przy całej klasie bez uzgodnienia z uc- tak nie
zniem
b) zamiast pisemnych sprawdzianów stosuję ustne odpowiedzi tak nie
c) uczniowie, odrabiając lekcje w domu, mogą korzystać z komputera tak nie
d) pozwalam pisać pismem drukowanym tak nie
e) wydłużam limit czasu na pisanie sprawdzianów tak nie
f) wydłużam limit czasu na ustne odpowiedzi tak nie
g) inne: tak nie
14. Jak inni uczniowie odbierają odmienny sposób oceniania uczniów z dysleksją?:
a) ze zrozumieniem
b) akceptujÄ…, lecz nie rozumiejÄ…
c) uważają, że to niesprawiedliwe
30
15. Czy angażuje Pan / Pani uczniów dyslektycznych w różne formy aktywności, umożliwia-
jące odnoszenie sukcesów, rozwijanie zainteresowań, wykorzystanie swoich  mocnych
stron ?:
a) tak, & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ..
jakie?
b) nie
16. Czy rodzice dzieci dyslektycznych chętnie podejmują współpracę w zakresie pomocy
dziecku (wykonanie badań, respektowanie zaleceń, praca z dzieckiem, kontakty ze szkołą)?
...& & & & & .
17. Czy uważa Pan / Pani, że dziecko dyslektyczne jest z reguły słabym uczniem?
& & & & & & ...
18. Dodatkowe uwagi i spostrzeżenia: & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & . [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dirtyboys.xlx.pl